GNAWED / RXAXPXE – Gnawed / Rxaxpxe [PL/ENG]

GNAWED / RXAXPXE – Gnawed / Rxaxpxe
MC 2012
Industrial Culture [ixc-mc 0001]

gnawed_rape

autor recenzji / reviewed by: Mark Nox

PL: Był środek marca 2013 roku. Najmniej słonecznego marca od wielu lat. Udało mi się wreszcie wrócić do domu – mojego prywatnego terrarium (inne osobniki zostały już dawno wyeliminowane) w którym mogę się w spokoju wygrzewać, z przekąsem zerkając na świat za oknem, od paru już miesięcy skuty lodem. Redaktor naczelny korzystając z mojego wybudzenia z letargu przypomniał mi o zaległej recenzji splitu amerykańskiego Gnawed z pochodzącym z Niemiec Rxaxpxe. Wcisnąłem na uszy słuchawki, uruchomiłem odtwarzacz i zacząłem wpatrywać się w tą cholernie schizofreniczną okładkę.

Temperatura w terrarium momentalnie spadła do zera.Przytłaczający strumień hałasu wywołał uczucie klaustrofobii – Dźwięki serwowane przez Gnawed wywołały u mnie poczucie niepokoju, totalne zaprzeczenie idylii w której, jak myślałem, znajdę się zamykając od środka drzwi domu. Po kilkunastu minutach to poczucie tylko się pogłębiło… Teraz zostałem wepchnięty w sam środek jakiegoś nieznanego mi rytuału przeprowadzanego nade mną przez Rxaxpxe. Odniosłem wrażenie jakbym znalazł się po drugiej stronie okładki – bezbronny, nafaszerowany środkami nieznanego mi pochodzenia. Następne parę minut szukam drogi ucieczki, lecz skutkiem inwazyjnego rytuału nie mogę pozbierać myśli… Znalazłem, jednak się udało. Free.

Poszukiwacze mocnych wrażeń – mierzcie siły na zamiary. Ta zima trwa o wiele za długo.

ENG: It was the middle of March of 2013. The least sunny March since many years. I finally managed to go back home – my personal terrarium (other individuals have been eliminated a long time ago), where I could bask in peace, glancing sarcastically at the world outside, covered in ice for weeks. But our Editor-in-Chief whilst taking advantage of my awakening from the lethargy reminded me of the overdue review of the split from American project Gnawed and Rxaxpxe which comes from Germany. Took my headphones, pressed the “play” button and started staring at the damn schizophrenic cover.

The temperature in the terrarium immediately dropped to zero degrees. The overwhelming stream of noise caused a sense of claustrophobia. The sounds served by Gnawed provoked anxiety in my mind, a total denial of that idyll in which, as I thought, I’d be in after closing the door of my house.

After several minutes this feeling only became more intense. Now I was pushed into the middle of some unknown ritual and Rxaxpxe carried me through it. I got the feeling of being on the other side of the cover – harmless, stuffed with drugs of unknown origin. I looked for a way of escape during the next few minutes, but because of this invasive ritual I couldn’t get my thoughts in order. I finally managed to do it. Free at last.

Thrill seekers – look before you leap. This winter lasts way too long.

Leave a Reply

